Priče o čokoladi!

ponedjeljak, 03.03.2014.

'Čokolada, gorkoslatka saga o svjetlu i tami'



U potrazi za knjigama koje bi me na što bolji način upoznale sa svim aspektima nastajanja čokolade, na hrvatskom tržištu pod ruke su mi dolazile samo one koje su sadržavale recepte za kolače od čokolade. A ako sam bila zaista sretna, na nekima od njih našlo bi se i nekoliko stranica povijesti hipnotičkog zrna kakaa.

Na pravi dragulj naletjela sam nakon što sam već gotovo odustala od potrage u hrvatskim knjižarama. Napisana 2005., na hrvatski prevedena 2006., knjiga koju bi velikodušno preporučila svakome tko želi saznati više o čokoladi, a ujedno je i ljubitelj dobre literature - ‘Čokolada, gorkoslatka saga o svjetlu i tami’, Morta Rosenbluma.

Gotovo detaljno, edukativno, a pitko prikazan je ‘gorko slatki’ svijet tog gastronomskog blaga. Rosenblum je u nekoliko godina, koliko je nastajala knjiga, proputovao svijet kako bi razgovarao s najvećim i najboljim proizvođačima čokolade. Ipak, najviše je riječi, čini mi se, posvetio europskoj čokoladi koja označava i svojevrsni kulturni identitet tog prostora.

Rosenblumomva ‘Čokolada’ je apsolutni ‘must have’ za sve koji cijene i žele barem odškrinuti vrata u područje tamne poslastice.

Inače, bivši dopisnik vanjske poliitke za AP, Rosenblum se posljednjih godina bavi pisanjem knjiga prehrambene tematike. U konkretno ovom pothvatu pomogla mu je diva čokoladne industrije 21. stoljeća, famozna Francuskinja Chloe Doutre-Roussel.

Uz njezine savjete i listu top čokolatijera bilo je lako pronaći i više nego dovoljno materijala za odličnu knjigu.

Na žalost, to je jedina suvisla literatura o čokoladi koju sam pronašla prevedenu na hrvatski.


Ivana Domitrović
idomitrovic@yahoo.com

...

Oznake: čokolada, Mort Rosenblum, knjiga, knjige, literatura, Priče o čokoladi

03.03.2014. u 21:25 • 0 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>



'Priče o čokoladi!' možete pratiti na Facebooku

IZBOR POSTOVA

Mađarica nije mađarski kolač

10 načina na koje možete začiniti vruću čokoladu!


10 najskupljih čokolada na svijetu

Recenzija čokolade s paprom i limunom


Kakvu čokoladu koristiti u kolačima?

Kreirajte sami svoju čokoladu

Probala sam čokoladu sa 99 % kakaa

Ovako izgleda život na farmi kakaovca

Evo zašto neće doći do nestašice čokolade

IZBOR RECEPATA

Punjene čokoladne banane


Zimski čokoladni kolač

Čokoladni mousse kolač

Čokoladna torta za strpljive i odvažne

*******
>> Sve RECENZIJE
čokolada objavljene na blogu!

>> SVI RECEPTI objavljeni na blogu!